Inför resan

SPECIALMAT

Har du önskemål om specialmat under resan måste detta meddelas i samband med bokningen. Vi rekommenderar dock att du redan innan bokning tar kontakt med våra resespecialister som kan berätta mer om möjligheterna på just din resa.

Har du redan gjort en bokning ber vi dig kontakta vår support på telefon 0771-37 38 39 som hjälper dig att komplettera bokningen med dina önskemål.

Vi informerar gärna våra reseledare och lokala samarbetspartners om eventuella allergier, men kan inte garantera att din önskan om specialmat går att uppfylla på alla de platser vi besöker.

Tänk på att glutenfri och laktosfri kost kan vara svårt att finna i många länder och att vi på TEMA har ett mycket begränsat inflytande över de tillagningsmetoder och ingredienser som används av hotell och restauranger på våra resor.

Vi rekommenderar dig att ta med översättningar som förklarar din allergi på det lokala språket. Det kan framför allt komma till nytta under dagar/kvällar på egen hand.

Specialmat på flyget
Beroende på flygbolag kan exempelvis vegetarisk kost eller diabetikerkost normalt beställas. Specialmat måste beställas senast 2 veckor före avresa.

Nötallergi: Vi kan inte garantera att flygningarna är nötfria. Nötter kan förekomma i maten eller tas ombord av medpassagerare.

 
XClose
 
XClose
Prenumerera på TEMAs nyhetsbrev!

Det bästa sättet att hålla dig uppdaterad i TEMAs värld. Du får de senaste resenyheterna, spännande erbjudanden och inspirerande reseberättelser från fjärran länder.

Det är bara att fylla i uppgifterna nedan och skicka iväg!


Du kan när som helst avsluta din prenumeration via en länk längst ner i varje nyhetsbrev.